قوانین شرکت پیام آوا پردازش
نوشته شده توسط : cyrus

قوانین شرکت پیام آوا به شرح زیر میباشد :

کلیه قوانین شرکت در تاریخ اول فروردین ۱۳۹۵ به امضا مدیران شرکت پیام آوا رسیده است. لذا از کلیه کاربران محترام پیام آوا خواهشمندیم قبل از اخد قرار داد یا ثبت سفارش کلیه مفاد قوانین را مطالعه فرمایید زیرا مسئولیت هرگونه عدم رعایت قوانین بر عهده کاربران میباشد.

۱- عودت وجه :

عودت وجه در  پیام آوا به هیچ عنوان انجام نمیپذیرد. الخصوص در پروژهای طراحی وب سایت عودت وجه در پایین ترین یا بالاترین سطح پروژه امکان پذیر نمیباشد و این مورد نیاز به درج در قرار داد میباشد.اسثنائا در سرویس های فضای میزبانی کاربر ۷۲ ساعت فرصت دارد در صورت عدم رضایت از سرویس و خدمات پیام اوا درخواست عودت دهد. و کارشناسان پیام اوا مسئولیت پیگیری و رفع مشکل و عودت وجه ان را برعهده خواهند داشت.زمان عودت وجه بدلیل حسابرسی مالی بین ۳ تا ۶ روز کاری انجام میپذیرد.کلیه سرویس های دیگر فاقد هرگونه عودت وجه میباشد و هرگونه قرارداد کتبی و شفاهی باطل است.

۲- خریم شخصی کاربران :

کاربران باید در نظر بگیرند که راههای ارتباطی با شرکت تلفن دورنگار و ایمیل  و پیامک میباشد که مسئولان فنی تمام تلاش خود را کرده اند که بستری امن برای شما در نظر بگیرند. اما امکان استراق سمع در این محیط ها وجود دارد.  با این حال از کاربران میخواهیم نهایت احتیاط را همیشه ارتباطات انلاین خود را نا امن فرض کنند. پیام اوا مسئولیت در قبال لو رفتن اطلعات و امنیت انها و استفاده از اطلاعات از شبکه و سرور های خود را نمیبذرد.همچنین در نگاه داشتن گذروژاههای خود کوشا باشید.

۳- اقدامات قانونی علیه پیام آوا :

در صورت هرگونه اقدام که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به صورت مالی و غیرمالی شامل (منافع ، اعتبار ، شهرت و …) پیام آوا لطمه وارد نماید. سرویس کاربر سریعاً ، بدون اخطار قبلی و برای همیشه قطع خواهد شد و همچنین کاربر متخلف مسئول جبران خسارت وارده به پیام آوا خواهد بود. همچنین در صورتی که سرویس کاربر به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم موجب ایراد خسارت مالی و غیرمالی به پیام آوا گردد کاربر مسئول جبران آن خواهد بود.

هر نوع خسارت مالی یا غیر مالی به پیام اوا شامل به خطر انداختن ( شهرت – اعتبار – منافع )  سرویس مشتری قطع میشود. و مشتری باید جبران کنه. و مسئولیت خسارات صد در صد بر عهده مشتری هست. لذا در صورتی که هرگونه مشکلی با شرکت داشته باشید میبایست از طریق کارشناسان ما پیگیری کنید.

۴- پشتیبانی سرویس ها :

پشتیبانی سرویس ها در ساعات کاری از طریق تلفن ۸ صبح تا ۸ شب میباشد. تماس تلفنی و چت آنلاین فقط جهت تاکید در پاسخدهی تیکت ها برای پشتیبانی میباشد. پشتیبانی اصلی سرویس ها از طریق تیکت ها در هفت روز هفته ۲۴ ساعته میباشد.چت آنلاین و تلفن برای بخش فروش میباشد.

۵- تغییر در قیمت ها و تمدید :

پیام اوا میتواند در تمام روزهای سال قیمت سرویس های خود را به هردلیلی افزایش دهد و تغییر در قیمت صورتحساب های دوره بعد تمامی کاربران منظور خواهد شد.

کلیه کاربران می‌بایست قبل از پایان دوره سرویس نسبت به تمدید سرویس خود اقدام نمایند. در غیر این صورت پس از پایان دوره هیچ‌گونه اعتراضی مبنی بر قطع سرویس و یا حذف آن پذیرفته نمی‌باشد.
پیام آوا قبل از پایان مدت سرویس سعی خواهد نمود تا از طریق ایمیل به مالک سرویس اطلاع دهد ولی عدم انجام این اطلاع‌رسانی به هر دلیل موجب ایجاد هیچ‌گونه حقی برای کاربر نخواهد شد.
تبصره ۱:
پرداخت فاکتور تنها نشان‌دهنده پرداخت شدن مبلغ از سوی کاربر می‌باشد و تأییدکننده تمدید سرویس نمی‌باشد. کاربران باید پس از پرداخت از تمدید قطعی سرویس خود مطمئن گردند و طی حداکثر ۷۲ ساعت از طریق ارسال تیکت بررسی به واحد پشتیبانی پیام آوا (نحوه ارسال در بخش پشتیبانی سایت پیام آوا توضیح داده‌شده است) از این موضوع مطمئن گردند زیرا ممکن است در مواردی به دلیل ایجاد اختلال فنی در سیستم پس از پرداخت فاکتور توسط کاربر، سرویس کاربر تمدید نگردد و تنها فاکتور کاربر پرداخت گردد.
کاربر هرگز نباید به دلیل تغییر تاریخ‌های موجود در بخش‌های مختلف پیام آوا از جمله ناحیه کاربری خود و یا ایمیل‌ها و یا پیامک‌های دریافت شده از این موضوع اطمینان یابد زیرا ممکن است پس از پرداخت کاربر اطلاعات ایمیل ، پیامک و یا ناحیه کاربری و یا دیگر بخش‌های پیام آوا بروز گردد اما عملیات تمدید سرویس کاربر به هر دلیلی انجام نشود و در این حالت کاربر باید حداکثر طی ۷۲ ساعت نسبت به پیگیری و رفع نقص از طریق ارسال تیکت بررسی به واحد پشتیبانی پیام آوا اقدام نماید در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه پیام آوا نخواهد بود.
تنها راه اطمینان از تمدید سرویس ارسال تیکت بررسی به واحد پشتیبانی پیام آوا (نحوه ارسال در بخش پشتیبانی سایت پیام آوا توضیح داده‌شده است) و یا دریافت تأییدیه رسمی ممهور به مهر شرکت می‌باشد در غیر این صورت و در صورتی که کاربر فاکتور را پرداخت نماید و از یکی از طرق ذکرشده از تمدید سرویس خود مطمئن نگردد مسئولیت به عهده وی خواهد بود. در صورتی که پس از پرداخت فاکتور توسط کاربر به دلیل عدم تمدید سرویس کاربر از طرف پیام آوا به هر دلیل فنی و غیر فنی که منجر به تعلیق، حذف و یا قطع دائم سرویس کاربر شده باشد پیام آوا تلاش خواهد نمود بر اساس فاکتور پرداخت‌شده سرویس کاربر را تمدید و مجدداً فعال نماید اما در صورتی که به هر دلیل فنی و غیر فنی تمدید و فعال‌سازی مجدد سرویس کاربر امکان‌پذیر نبود مبلغ فاکتور پرداخت‌شده توسط کاربر به وی مسترد خواهد شد و کاربر هیچ حق دیگری نخواهد داشت.

۶- روش های پرداخت:

کلیه هزینه‌های مندرج در وب سایت به صورت ریال یا تومان است همچنین کلیه صورت حساب‌ها بر مبنای ریال ایران صادر می‌گردد. پرداخت‌ها به پیام آوا به یکی از اشکال زیر صورت می‌گیرد:واریز به حساب های معرفی شده در وب سایت یا در صورت حساب های صادره پرداخت آنلاین توسط کارت های بانکی کشور از طریق درگاه پرداخت آنلاین بانک کلیه پرداخت‌ها پس از تأیید توسط امور مالی پیام آوا در پرتال کاربران، در اکانت کاربر ثبت خواهد شد. در صورت عدم ثبت پرداخت در پرتال مذکور، کاربر مسئول پیگیری می‌باشد. در صورتی که عدم پیگیری توسط کاربر وعدم دریافت تأییدیه کاغذی در سربرگ و ممهور به مهر شرکت توسط کاربر که موجب قطع سرویس یا حذف آن گردد، مسئولیتی برای پیام آوا ایجاد نخواهد شد.
هزینه کلیه سرویس ها صرفاً به یکی از طرق بالا به صورت کامل و در ابتدای دوره اخذ خواهد شد. پیام آوا می‌تواند تا زمان تسویه حساب کامل ارائه سرویس را به تعویق بی اندازد.
همچنین کاربر موظف به اطمینان از فعال شدن نهایی سرویس خود پس از پرداخت می‌باشد زیرا ممکن است به دلیل اختلال فنی سرویس کاربر پس از پرداخت فعال نگردد در این حالت کاربر باید حداکثر طی ۷۲ ساعت از طریق تماس با پیام آوا نسبت به رفع نقص و یا اطمینان از فعال شدن سرویس اقدام نماید.لازم به ذکر است دریافت ایمیل، پیامک و یا اطلاعات موجود در ناحیه کاربری در این حالت معتبر نیست و زیرا ممکن است ایجاد اختلال فنی پس از به‌روزرسانی آن‌ها رخ داده باشد.

۷- قرارداد ها کلان :

قراردادهای کلان و پروژهایی که بالای سه میلیون میباشد میبایست صد در صد از طریق قرارداد و سربرگ پیام آوا به امضا هیئت مدیر های شرکت برسد.

۸- خدمان پس از فروش :

خدمات پس از فروش در پروژه های طراحی سایت در قرارداد ها درج خواهد شد. اما بعد از انقضا تاریخ قرارداد طرفین ، کاربر میتوانید از طریق پکیج هایی که شرکت برای خدمات پس از فروش در نظر گرفته است استفاده نماید.

۹- لغو سرویس :

لغو سرویس یا سفارش در پروژهای طراحی سایت هزینه دریافتی به عنوان حق الزحمه دریافت میگردد. و کارفرما حق هیچ گونه اعتراضی را ندارد. در پروژهای هاستو دامنه بدلیل خرید با ارز امکان لغو سرویس با عودت وجود ندارد. کاربر میتواند درخواست لغو دهد و بعد از لغو مسئولیت حذف و از دست رفتن اطلاعات بر عهده پیام آوا نمیباشد.

در صورتی که کاربر به هر دلیل شامل عدم رضایت از کیفیت ، یا عدم برآورده شدن نیاز ، عدم آگاهی قبل از خرید ، اشتباه در خرید و یا هر دلیل دیگری اقدام به لغو سرویس نماید هیچ مبلغی تحت هیچ شرایطی به کاربر بازگردانده نخواهد شد و تنها سرویس کاربر جهت جلوگیری از شارژ مجدد لغو خواهد شد. تنها سرویس میزبانی از این شرایط مستثنا بوده.
همچنین پیام آوا حق فسخ یک طرفه سرویس کاربر (شامل طراحی سایت ، میزبانی وب ، دامنه و یا هر سرویس دیگر در پیام آوا) را به هر دلیل فنی و غیر فنی در هر زمانی دارا می‌باشد. در این حالت ادامه سرویس کاربر فوراً قطع می‌گردد و هیچ نوع خدمات دیگری از جمله تحویل سرویس به کاربر، دادن پشتیبان داده‌ها ، دادن امکان انتقال به غیر و یا هر نوع خدمات دیگری تحت هیچ شرایطی به کاربر ارائه نخواهد شد و کاربر باید از نسخه پشتیبان خود که در خارج از سرویس های پیام آوا نگهداری می‌کند استفاده نماید . در این حالت تمامی داده‌های کاربر فوراً از سیستم های پیام آوا حذف و سرویس های مانند دامنه به صورت عمومی و بودن مالکیت کاربر آزاد می‌گردند و باقیمانده مبلغ پرداختی کاربر بر اساس باقیمانده زمان سرویس وی محاسبه و مبلغ آن به کاربر باز پس داده خواهد شد.

۱۰- تغییر در قیمت :

پیام آوا مجاز به تغییر در قیمت سرویس های خود به هر دلیلی می‌باشد و تغییر در قیمت در صورت حساب دوره بعد تمامی کاربران منظور خواهد شد.

۱۱- حداقل سن :

کلیه کاربران پیام آوا می‌بایست حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند. اشخاص صغیر می‌بایست توسط یکی از والدین یا قیم قانونی وی سرویس تهیه نمایند. شخصی که سرویس توسط وی برای شخص صغیر تهیه می‌گردد قانونا مسئول رعایت کلیه قوانین و شرایط خدمات پیام آوا می‌باشد.

۱۲- تاییدیه حساب کاربری مشتریان :

بدلیل امنیت سیستم کاربری سیستم با ای پی جدایی به پنل کاربری وصل میگردد. همچنین برای تایید شماره موبایل کاربران نیاز به تایید از طریق پیامک میباشد. در غیر این صورت حساب کاربری بطور کامل فعال نمیگردد.

۱۳- مسئولیت کاربران :

پیام آوا مسئولیتی در رابطه با داده‌ها و اطلاعات کاربر در سرویس های خود ندارد و مسئول حفظ ، نگهداری ، بروز بودن ، بازیابی و امنیت اطلاعات و داده‌ها شخص کاربر می‌باشد. در صورتی که به هر دلیل فنی و غیر فنی که توسط پیام آوا و یا شخص ثالث رخ داده باشد و به واسطه آن اطلاعات کاربر دچار اشکال، عدم بروز بودن، ناقص بودن، لو رفتن ، مورد نفوذ قرار گرفتن، تخریب شدن و یا هر نوع ایراد دیگری گردید پیام آوا هیچ‌گونه مسئولیتی نداشته و کاربر موظف می‌باشد از آخرین پشتیبان (بک آپ) خود که در خارج از سرویس های پیام آوا نگهداری می‌شود استفاده نموده و اطلاعات خود را بازیابی نماید.

۱۴- نشر اکاذب علیه پیام آوا :

در صورت نشر هرگونه اکاذیب علیه پیام آوا و تمامی زیرمجموعه‌های آن به هر نحو شامل (الکترونیکی و غیر الکترونیکی) و یا تهمت و افترا به پیام آوا به هر نحو شامل (الکترونیکی و غیر الکترونیکی) سرویس کاربر سریعاً ، بدون اخطار قبلی و برای همیشه قطع خواهد شد و پیام آوا فرد مذکور را به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد نمود. پیام آوا تنها مرجع تشخیص این مورد خواهد بود.

۱۵- ایجاد مزاحمت :

در صورت ایجاد هرگونه مزاحمت برای پیام آوا و تمامی زیرمجموعه‌های آن مانند کارمندان ، وب سایت ، گروه پشتیبانی و غیره به هر نحو شامل (تلفنی،ایمیلی،ارتباط اینترنتی و غیره) و یا اهانت و یا توهین به پیام آوا مانند کارمندان ، وب سایت ، گروه پشتیبانی و غیره به هر نحو شامل (تلفنی،چت انلاین،ایمیلی،ارتباط اینترنتی و غیره) و تمامی زیرمجموعه‌های آن، سرویس کاربر سریعاً ، بدون اخطار قبلی و برای همیشه قطع خواهد شد و پیام آوا فرد مذکور را به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد نمود. پیام آوا تنها مرجع تشخیص این مورد خواهد بود.

۱۶- استفاده غیر قانونی از سرویس ها :

شرکت پیام آوا بر روی کلیه سایت هایی که طراحی کرده است میتواند به نفع خود برای تبلیغ (‌درج کپی رایت طراح ) استفاده کند. موارد استثنا فقط میبایست در قرارداد های کتبی ذکر شده باشد در غیر این صورت حذف کپی رایت شرکت پیگیرد قانونی دارد و امکان لغو سرویس وجود دارد.

کاربران متعهد می‌شوند تمامی قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران را رعایت نمایند. همچنین با توجه به قرار داشتن سرورهای پیام آوا در کشورهای آلمان و ایران کاربران متعهد به رعایت تمامی قوانین سلبی مرتبط با اینترنت در کشورهای ایران  ، آلمان  می‌باشند و عدم آشنایی کاربران با این قوانین رافع مسئولیت آن‌ها نخواهد بود. به طور کل سرویسهای پیام آوا می‌بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد. انتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیماً به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع است. این مورد می‌تواند شامل مواد زیر باشد (البته محدود به مواد زیر نیست)قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز
استفاده غیر مجاز از علائم تجاری دیگران
استفاده غیر مجاز از لوگو های دیگران
اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور
انتشار اکاذیب علیه دیگران
کلاه برداری های اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود
سایتهای فعال در زمینه HYIP ویا دارای سیستم هرمی

۱۷- بکاب ها :

تیم پیام آوا در تمامی سرویس های میزبانی خود اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از کل سرور (نه یک کاربر خاص) به صورت هفتگی و ماهانه می‌نماید. این دوره‌ها ممکن است هفتگی، ماهانه، چند ماه یک‌بار و یا سالانه انجام پذیرد اما این نسخه بک اپ صرفاً جهت عملیات داخلی پیام آوا می باشد و ممکن است شامل داده های یک کاربر خاص نباشد. تمامی کاربران می‌پذیرند به طور کلی مسئولیت بکاپ(نسخه پشتیبان) اطلاعات با خود آنان بوده و همه کاربران می‌بایست پشتیبان کلیه اطلاعات خود را در جایی خارج از تجهیزات و سرورهای پیام آوا نگهداری نمایند تا در صورت نیاز از آن استفاده نمایند. در صورت بروز هر مشکل مسئولیت به عهده کاربر خواهد بود و کاربر موظف است اطلاعات را از پشتیبان‌های تهیه‌شده توسط خودش که در خارج از سرورهای پیام آوا نگهداری می‌نماید بازگرداند. این ماده شامل تمامی سرویس های پیام آوا بدون استثنا خواهد بود و حتی در صورتی که در ویژگی‌های یک سرویس بک آپ گیری هم قید گردیده باشد صرفاً جنبه بک آپ گیری داخلی پیام آوا را دارد مشتری نمی‌تواند از آن استفاده نماید و شامل این ماده خواهد بود و کاربر آن سرویس نیز موظف به تهیه بک آپ می‌باشد. هیچ دلیل فنی و غیر فنی برای عدم تهیه نسخه پشتیبان از کاربر پذیرفته نیست و عدم همکاری و یا مشکل فنی نمی‌تواند دلیل عدم تهیه بک آپ توسط کاربر باشد. در صورتی که کاربر به هر دلیل امکان تهیه نسخه پشتیبان خارج از سرویس های پیام آوا را ندارد باید فوراً استفاده از سرویس را متوقف نماید و در صورت ادامه استفاده از سرویس مسئولیت مشکلات احتمالی به عهده کاربر خواهد بود. کاربر موظف می‌باشد از سالم بودن و کامل بودن بک آپ تهیه‌شده توسط خودش در خارج از سرویس های پیام اوا اطمینان حاصل نماید و در صورت خراب بودن و یا ناقص بودن بک آپ تهیه‌شده توسط کاربر مسئولیت به عهده پیام آوا نخواهد بود. در صورتی که امکان بازگرداندن اطلاعات کاربر از بک آپ های پیام آوا موجود باشد این عمل با دریافت هزینه انجام خواهد شد و در صورتی که به هر دلیل امکان بازگرداندن اطلاعات کاربر از نسخه‌های پشتیبان پیام آوا وجود ندارد هیچ مسئولیتی متوجه پیام اوا نخواهد بود.

۱۸- منابع سرور ها :

پیام اوا برای هر کاربر مقدار بخصوصی (CPU، Ram ،HDD و پهنای باند یا شبکه) در نظر گرفته است. و استفاده بیش از حد متعارف از منابغ سرور باعث متوفق شدن ان خواهد شد و کاربران موظف هستند میزبان مصرف سرویس وب سایت خود را تا حد استاندارد کاهش دهند تا سرویس مجدد فعال شود.پیام اوا تعیین کننده متعارف استفاده از منابغ سرور خواهد بود و بهمین دلیل به هیچگاه سرویس کاربران نباید دچار اختلال افت سرعت و ایجاد کندکی یا کاهش کیفیت بر روی ان سرور گردد و در صورتی که سرویسی بدین شکل موجب اختلال در سرعت سرور و کارایی شود تا زمان رفع این مورد متوقف خواهد شد.پیام اوا موضف است تمامی این موارد را با اخطار قبلی انجام دهد تا دسترسی وب سایت کاربر متوقف نگردد.اما در مواردی که این رویس باعث اختلال در کل سرور و کاهش سرعت برای کاربران دیگر شود پیام اوا بدون اخار قبلی سرویس کاربر را برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت مسدود خواهد کرد و با اخطارهای لازم به کاربر هشدار میدهد هچه سریعتر اقدام به رفع مشکل وب سایت خود نماید.و در صورت تکرار این موضوع سرویس و خدمات کاربر برای همیشه مسدود خواهد شد.

۱۹- خبرنامه ،‌ایمیل تبلیغاتی :

ارسال ایمیل انبوه از سرویس های هاستینگ پیام اوا ممنون میباشد. منظور از ایمیل انبوه ارسال ایمیل با تعداد بالا و بیشتر از کاربرد عادی یک کاربر معمولی اینترنت در روز می باشد.همچنین ارسال هرگونه ایمیل تبلیغاتی بدلیل فشارهای که بر روی میل سرور ایجاد میکند ممنوع می باشد.و ارسال ایمیل از طریق وب سایت کاربران نمی تواند بیش از پانصد ایمیل در روز باشد و این ایمیل ها به هیچ عنوان نباید ایمیل های (خبرنامه، تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی جمعی یا گروهی یا عمومی و یا انفرادی ) باشد.در غیراین صورت سرویس بلافاصله و برای همیشه قطع خواهد شد.در صورتی که کارر نیاز به تعداد بیش از ۵۰۰ ایمیل در روز دارد میبایست از ریق پشتیبانی به تایید پیام اوا رسیده باشد.

۲۰- هزینه دادرسی :

با توجه به هزینه های پایین سرویس های پیام اوا و سود بسیار اندک انها، هزینه دادرسی براساس این توافق نامه تمامی کاربران محترام تعهد می نمایند در صورت هرگونه اقدام حقوقی علیه مجموعه پیام اوا در محاکم قضایی و دادرسی و صنفی چه در پرونده تشکیل شده محکوم یا صاحب حق شناخته شود تمامی هزینه های دادرسی شامل هزینه وکلا پیام اوا براساس هزینه عرق واکلتدر زمان پیگیری پرونده، هزینه اقامت و ایاب و ذهاب نمایندگی و وکلا و شاهدان پیام اوا در صورنی که نیاز به حضور انها در محل غیر از شهر تهران باشد را تقبل می نماید.در صورتی که کاربر پیام اوا با بندهای این توافقنامه موفق نمی باشد هرگز نباید از هیچ یک از محصولات یا خدمات پیام اوا استاده نماید.

۲۱- سناریو پروژه ها  :

کاربران محترم در جریان باشند که میبایست کلیه جزیئات پروژهای تخصصی و غیر تخصصی طراحی سایت در قرار داد و پروژال هایی که بین شرکت پیام آوا و کارفرما رد و بدل میشود قید شود . چنانچه این موارد قید نشود .کارفرما حق اضافه کردن به آن بعد از اخذ قرار داد را ندارد . و اضافه کردن به آن مستلزم استعلام مجدد هزینه میباشد.

۲۲- پروژهای پیچیده تخصصی:

چنانچه در پروژههای تخصصی طراحی وب سایت پروژه با شکست مواجه شود و سناریو درخواستی از سمت مشتری تحلیل و انالیز شده باشد مسئولیت شکست و هزینه های طول پروژه بر عهده مشتری میباشد و پیام اوا هچگونه مسئولیتی را نمپذیرد.





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: